Polskie konto - Konto w polskim banku. Wspieraj polski kapitał!

20 polskich banków przystąpiło do „Deklaracji banków w sprawie standardu prostego języka”

Redakcja   •   30 czerwca 2021 r.

„Deklaracja banków w sprawie standardu prostego języka” to projekt realizowany przy ZBP (Związku Banków Polskich) od czerwca 2020 r. Jego celem jest uproszczenie komunikacji pomiędzy bankiem a klientem, głównie poprzez używanie łatwego i zrozumiałego języka. Klienci mają rozumieć, co banki do nich mówią i piszą.

Do Deklaracji przystąpiło 20 banków:

  1. Alior Bank S.A.
  2. Bank BPS S.A.
  3. Bank Gospodarstwa Krajowego
  4. Bank Millennium S.A.
  5. Bank Ochrony Środowiska S.A.
  6. Bank Pekao S.A.
  7. Bank Pocztowy S.A.
  8. BNP Paribas Bank Polska S.A.
  9. Credit Agricole Bank Polska S.A.
  10. Deutsche Bank Polska S.A.
  11. DNB Bank Polska S.A.
  12. Getin Noble Bank S.A.
  13. ING Bank Śląski S.A.
  14. mBank S.A.
  15. Nest Bank S.A.
  16. PKO BP S.A.
  17. Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce
  18. Santander Bank Polska S.A.
  19. Santander Consumer Bank S.A.
  20. SGB-Bank S.A.

Przystąpienie do Deklaracji oznacza intencję dążenia do tego, by posługiwać się prostym językiem oraz przygotowywać informacje przejrzyste i w pełni zrozumiałe dla klientów. Deklaracja zawiera wytyczne do sporządzania dokumentów w przyszłości (nie dotyczy już istniejących dokumentów i komunikatów).

Wśród dobrych praktyk zawarte są m.in.:

  • katalog podstawowych zasad prostego języka,
  • podpowiedzi w zakresie edukacji i promocji,
  • wytyczne do wzorców standardów dokumentów,
  • informacje na temat badań i wskaźników, które sprawdzają przystępność tworzonych tekstów.

Źródło: Związek Banków Polskich