PKO BP uruchamia płatności Google Pay dla klientów indywidualnych
Jako jeden z ostatnich w Polsce, PKO BP udostępnił klientom indywidualnym możliwość korzystania z płatności mobilnych Google Pay (obecnie Portfel Google). Posiadacze kont w tym banku mają zatem do dyspozycji już wszystkie standardowo oferowane płatności za pomocą telefonu.
Dotychczas z usługi Google Pay w PKO BP mogli korzystać tylko klienci korporacyjni i samorządowi, teraz ten sposób płatności jest już dostępny dla wszystkich klientów. Tym samym PKO BP uzupełnił o ostatni ważny element swoje dotychczasowe portfolio sposobów płatności – klienci do dyspozycji mają zatem płatności Blikiem, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Swatch Pay i Xiaomi Pay.
Aby aktywować Google Pay, należy dodać swoją kartę płatniczą (debetową lub kredytową) w aplikacji Portfel Google. Po zeskanowaniu lub wprowadzeniu danych karty, operację należy zatwierdzić kodem z SMS.
Następnie można płacić w sklepach przykładając do terminala telefon zamiast karty, a kartę można w ogóle zostawić w domu. Karta płatnicza dodana do Google Pay działa bowiem dokładnie tak samo, jak tradycyjna. Transakcje wykonywane za pomocą Google Pay wliczają się także do sumy wydatków kartą, ważnej dla osób, które mogą zostać zwolnione z opłaty za kartę w przypadku wykonania minimalnej liczby transakcji w miesiącu.
Google Pay działa wyłącznie na smartfonach z systemem Android w wersji min. 5.0 i obsługujących technologię NFC.
W osobnym artykule piszemy więcej o tym, jak działają płatności mobilne.