Polskie konto - Konto w polskim banku. Wspieraj polski kapitał!

Konto indywidualne Inteligo

Mirosław Czech   •   Aktualizacja: 1 grudnia 2019 r.

Inteligo to marka należąca do banku PKO BP, stawiająca na nowoczesność i będąca jednym z pionierów bankowości internetowej w Polsce. Konto Indywidualne w Inteligo to doskonała propozycja dla osób, które nie obawiają się zarządzania swoim rachunkiem za pomocą komputera lub telefonu – samoobsługa pozwala bowiem na niższe koszty prowadzenia rachunku.

Konto indywidualne w Inteligo jest prowadzone za darmo. Darmowe są również przelewy przez internet i aplikację mobilną. Przelewy w oddziałach nie są w ogóle dostępne – jedyna możliwość wykonania przelewu z pomocą doradcy bankowego, to przelew poprzez infolinię i ten jest płatny 5 zł.

Podstawowa opłata miesięczna za kartę do konta wynosi 4 zł, jednak zwalnia z niej wykonanie transakcji kartą na kwotę min. 100 zł w miesiącu – zatem konto jest darmowe przy minimalnej aktywności ze strony posiadacza.

W kwestii darmowych wypłat gotówki, do dyspozycji jest sieć bankomatów PKO BP oraz Santander Bank Polska, co łącznie daje ponad 4800 maszyn w całym kraju. Oprócz tego, za pomocą karty debetowej można dokonywać wypłat w oddziałach banku PKO BP, ale tylko tych wyposażonych w terminal POS – posiadacze kont w Inteligo nie korzystają z obsługi przy okienku. Wypłaty z bankomatów krajowych innych niż PKO BP i Santander Bank Polska oraz z bankomatów za granicą kosztują 5 zł.

Warto wspomnieć, że Konto indywidualne w Inteligo można założyć już dla dzieci w wieku 13 lat. W odróżnieniu od PKO BP, Inteligo nie ma osobnej oferty dla dzieci i młodzieży, co oznacza że po ukończeniu 18 roku życia, lub po zakończeniu edukacji, posiadacza będą obowiązywać nadal te same warunki.

Korzyści dla posiadaczy Konta indywidualnego w Inteligo

Inteligo to marka stawiająca na nowoczesność i nowe technologie. Dowodem tego jest rezygnacja z obsługi w oddziale i wsparcie dla najnowszych technologii bankowych. Klienci Inteligo mają do dyspozycji:

  • serwis transakcyjny do obsługi konta przez internet
  • serwis mobilny oraz kanał SMS do obsługi konta przez telefon
  • dostęp do aplikacji mobilnej IKO (dla iOS, Androida oraz Windows Phone), tej samej z której korzystają klienci PKO BP
  • płatności BLIK-iem
  • płatności zbliżeniowe telefonem (dla smartfonów z NFC i systemem Android 4.4 lub wyższym)

Podobnie jak w PKO BP, również w Inteligo z poziomu serwisu transakcyjnego można założyć Profil Zaufany, niezbędny do potwierdzania swojej tożsamości podczas załatwiania spraw urzędowych w internecie). W zakładce e-Urząd w serwisie transakcyjnym można następnie uzyskać dostęp do platform administracji publicznej. Dodatkowo, bezpośrednio w Inteligo można:

  • złożyć wniosek o przyznanie świadczenia w ramach programu 500+
  • złożyć wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego przez Urząd Skarbowy
  • założyć profil w Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS

Podsumowanie

Konto indywidualne w Inteligo to bardzo dobra propozycja dla każdego, pod warunkiem minimalnej aktywności (transakcje kartą na min. 100 zł miesięcznie). Na uwagę zasługują:

  • brak opłat za prowadzenie i przelewy internetowe, łatwe zwolnienie z opłaty za kartę
  • szersza sieć bezpłatnych bankomatów niż w przypadku Konta Za Zero w PKO BP
  • dostęp do najnowocześniejszych technologii obsługi konta i płatności
  • dostępność już dla dzieci od 13 roku życia

Jak założyć Konto indywidualne w Inteligo?

W odróżnieniu od tradycyjnych produktów bankowych PKO BP, konto w Inteligo można założyć wyłącznie przez internet. Po wypełnieniu wniosku, w ciągu 48 godzin zadzwoni do Ciebie konsultant by potwierdzić Twoje dane, a następnie dokumenty do podpisania oraz kartę do konta przywiezie Ci kurier pod wskazany adres.