Mobilna autoryzacja i inne zmiany w nowej wersji IKO, aplikacji mobilnej Banku PKO BP
10 kwietnia 2019 r. PKO BP opublikował aktualizację swojej aplikacji mobilnej IKO. Najważniejszą zmianą z punktu widzenia klientów jest wdrożenie mobilnej autoryzacji, czyli możliwości potwierdzania operacji w aplikacji zamiast kodem SMS lub ze zdrapki.
Mobilną autoryzację można włączyć w ustawieniach, w zakładce „Narzędzia autoryzacyjne”. Dla osób często korzystających z aplikacji może to być ważne udogodnienie. PKO BP to kolejny już bank, który zaoferował klientom ten sposób zatwierdzania transakcji.
Inną zmianą jest możliwość bezpośredniego zawnioskowania o konto walutowe z możliwością aktywowania kantoru walutowego i podpięcia karty wielowalutowej. To z kolei następny krok w stronę rozszerzenia możliwości tzw. mobilnej bankowości czyli dostępu do banku wyłącznie przez smartfona. Funkcja ta nie jest jednak dostępna dla posiadaczy kont Inteligo.