Koniec marki Envelobank
Bank Pocztowy od 2017 r. prowadzi działalność również pod marką Envelobank. Po czterech latach zdecydowano jednak o rezygnacji z tej marki i połączenia obu banków „pod jednym dachem”.
W momencie powstawania, Envelobank był znacznie bardziej rozwinięty cyfrowo od swojego banku „macierzystego” i był marką skierowaną do nowoczesnych klientów, chcących korzystać z rozwiązań cyfrowych zamiast obsługi w oddziałach banku lub poczty. Nowoczesne wzornictwo, bankowość elektroniczna nieodbiegająca od standardów i aplikacja mobilna zdecydowanie odróżniały Envelobank od Banku Pocztowego.
Jednak Bank Pocztowy nie marnował czasu i już po czterech latach zdecydowano o likwidacji marki Envelobank i złączeniu obu systemów bankowych w jedno. Niewątpliwie oba banki, jako należące do tego samego podmiotu, korzystały ze wspólnych rozwiązań – Envelobank być może miał być po prostu prekursorem nowoczesnych rozwiązań.
Już w zeszłym roku oba banki ujednoliciły ofertę – rachunek pod nazwą Konto w Porządku ma identyczne warunki prowadzenia w obu bankach – a jeszcze w 2019 roku klienci Banku Pocztowego mogli zacząć korzystać z platformy EnveloBank Online, zamiast Pocztowy24.
Migracja klientów do wspólnej platformy ma rozpocząć się w marcu 2021 r., a całkowite połączenie systemów i ostateczna likwidacja Envelobanku jest planowana na sierpień 2021 r.